středa 18. března 2009

Jarní Trója

18.3. 2009
 
Dny už se prodlužují, takže mi před setměním zbylo trochu času, abych se po škole jela po dlouhé době podívat do Tróji, jak to tam teď vypadá. Podle očekávání většina ptactva zmizela a hladina vody byla podstatně výš. Na stráni sedělo už jenom devět volavek popelavých, kormorán nebyl vidět ani jeden. Ostrůvek, který byl celou zimu shromaždištěm racků, ležel pod hladinou, ale rackové nezmizeli, alespoň 150 jich kroužilo nad nedalekou čističkou. Vedle cesty, jen několik metrů ode mě křičel bažant, nad hlavami mi kromě mnohých strak přelétli i špačci a dvě kavky. Většina zimujících kachen a dalších obyvatel hladiny už odtáhla, zbylo jen několik březňaček, lysek, dvě slípky a jedna potápka malá kličkující mezi napůl zatopenou vegetací. Z hejna poláků zbylo jen asi čtrnáct chocholaček a u protějšího břehu jsem rozeznala poláka malého. O několik vteřin později za ním vypluli ještě další tři. Zdálo se mi, že mohlo jít o dva samečky a dvě samičky, ale tím si nejsem jistá, protože byli relativně daleko a pomalu se šeřilo. Zatímco jsem si je prohlížela, vynořili se asi o tři metry vedle dva turpani hnědí, ale už nebylo vhodné světlo na pozorování, takže jsem jim dala sbohem a zamířila domů.

18.3. 2009

Žádné komentáře:

Okomentovat